Wednesday, 18 May 2011

mission complete..!! >_< hehe

uhukk..uhuukk..uhukk...!! fuh..gler bersawang blog ak nie..haha
anyway, assalamualaikum n hye!!
my mission da complete..! alhamdulillah..my cousin da selamat diijab kabulkan ngn pasangannyer..
n ak da brjya melaksanakn tugasan ak dgn jaya nyer...hehe=)
ni lar gambar romantik couple tuu..=)                                                               

so bz 3 hari yg lps..rsenye cm x pijak tnh dah ak brlari kehulu kehilir..hahaha. but, it was the best experience coz 1st time ak tgk org akad nikah.. n mse tu, brgenang air mata ble dgr pengakuan n prjanjian pengantin..(cm ak plk yg kwin..huhu)  majlis tu meriah lar jgk.. n rmai gler yg dtg. for my dear cousin, selamat pengantin baru n semoga bahagia ke akhir hayat. jmpe kt kuantan 6t dimana insyaAllah khidmat ak sbg pengapit diperlukan skali lg..hahaha =D        

Thursday, 12 May 2011

so, i've made my decision...=)

assalamualaikum..=)
hmm..memandangkan ak duk rumh sengsorang mlm nie..tetiba je teringat kt blog ak yg da brsawang ni. =_='
first thing first..AK DA DECIDE NK MSUK MATRIK...! hehehe.. x ksh lar pe org nk kte..pro ke kontra ke.. yg nk bljr..ak jgk kn..?? so, bermula lh kesibukan membuat list brg yg nk dibeli, isi borg2 n ready fzkal n mental (cewwahh).. lbih kurg 60% preparation da siap.. yg laen smbung blk lps mission ak da selesai. Hahaha..mission lah sgt..( kne jd pengapit for my cousin wedding)..

p/s: alamak..!! bru teringat ak x packing lagi bju nk blk kg esk..adoyai..=_=" Adios..! =)

Saturday, 30 April 2011

my hometown..=)

assalamualaikum..n hi..!
tibe2 teringat kt kg mk ak.. da lme lar jgk x blk sne... ^_^
al-kisah mk n ayh ak... ayh ak brasal dr melaka n mk plk dr negara seberang, Thailand. Ditakdirkan ayh ak ditugaskn di trgganu sbg polis hutan. N mse tu plk, mk ak tgh kje kt kdai mkn kt trngganu. Then, da tertulis yg diorg tu ad jdoh, ayh ak pn trtarik lar ngn mk ak yg mse tu memg jd rebutan kt kg dye..huhu.
Dengan nekadnye, ayh ak merantau ke Thailand semata-mata nk kenal mk ak dgn lebih dkt. Sifat romantiknye terserlah ble dye sanggup belajr bhs siam semata-mata nk ambik aty bakal mertuanye..hahaha.
then, lepas beberapa kali melawat keluarga mk ak, ayh ak nekad nk jdikan mk ak suri hidupnye. Mse tu, RM3000 tu dh kre bnyk. So, berbekalkn duit tu, dye dtg meminang mk ak.. hmm...memg nekad..!! hahaha.
Sebnrnye, ak jeles btol ngn mk ak sbb dpt laki yg romantik gitu..huhu. So, calon-calon hubby ak nanti mesti kne blajr bhse siam jgk lh..!! hehehe ;)

Friday, 29 April 2011

make ur own decision..=)

assalamualaikum..
bermula 28 April 2011, facebook dan blogger2 lepasan spm telah dilanda demam matrik..haha. ak pn sme la jgk. Alhamdulillah, ak dpt matrikulasi Pahang. Even it is not my first choice, but still i'm happy with that. At least, ad lar jgk tawaran utk further my studies..=). But still, i did not decide whether nak accept or tolak tawaran matrik b'coz i still hope that i'll get a better offer from any university for any foundation program.. so, hope that whatever decision that i'll make is the best for me..insyaAllah. =)


KEPUTUSAN PENEMPATAN CALON
PROGRAM MATRIKULASI KPM SESI 2011/2012 



Tahniah! Anda telah ditawarkan ke Program Matrikulasi,
Kementerian Pelajaran Malaysia
Nama--> kazuko
No Kad Pengenalan93111811**** 
No MatrikMS1119531572 
Program PengajianPROGRAM SATU TAHUN
KursusM001-SAINS
Nama KolejKOLEJ MATRIKULASI PAHANG-KMPh 
Tarikh Mendaftar23 MEI 2011

Monday, 18 April 2011

novel islamic- isabella..(Maulana Muhammad Saeed Dehlm)

4.40 ptg..
Ok, firstly nk bgtau ak memg x minat nk bce novel. Tp, ble ak melintas kt dpn 1 rak kt kdai bku ni, ak trpndang sebuah novel. Ak mcm ditarik-tarik untk bce novel 2. Cover dye pn nmpk interesting. n ad trtulis kt situ...Bestseller(tejual lebih 50000 naskah di indonesia) So, dgn pntasnye ak ambk novel tu n bce sinopsis kt belakang. Subhanallah...cter dye memg interesting. Ak memg lh brmint nk bce, tp nk bli tuu..emmm...fkir2. Then, ak decide ak tetp nk bli novel 2, x pelah klau gne duit ckt..bkn membzir beli bnde yg x brfaedah.


So, ak habiskan sepnjang hari ni membce novel 2. Di sini dgn bnggenyer ak nk critekn sdikt sebnyk story about the girl name Isabella. 

Isabella merupakan sorng ank kepada ketua paderi yg pling mashyur di Cordova, sebuah bandar indah yg tersirat pelbagai sejarah di Sepanyol. Dye dibesarkan dengn didikan agama Kristian yg sgt kuat oleh ibu bapanye.. Walau bagaimanapun, dye tetap ingn mncari kebenaran tentang agama yg dianuti nye itu. lantas, perbualan antara Umar Lahmi dan Muaz yg didengar oleh nye dan rakan-rakan telah menimbulkan pelbagai persoalan. Kedua org muslim tersebut sedng membahaskan perihal dasar2 penting agama Kristian yg sgt2 lah lemah. 
Keraguannya itu telah menimbulkan kekecohan dalam kalangn paderi2 Kristian. Lalu, Isabella menjemput Umar Lahmi dan beberapa muslim laen untk berbahas tentang dasar2 agama dgn paderi2 besar Kristian. Perbahasan dan perdebatan yg berlaku menimbulkan lebih bnyk persoalan drpd jawapan bg agama Kristian yg diagung-agungkannya.Demi mencari kebenaran yg pasti, Isabella dan beberapa org sahabatnye brcadang untk mngkaji kebenaran kitab-kitab Injil dan kitab suci Al-Quran. 
Kebenaran yg diperoleh, benar-benar membuka mata Isabella dan sahabat-sahabatnye. Namun, untk membuktikan cinta mereka terhadap Islam, Allah menguji mereka dgn pelbagai ujian. Berkat usaha dan ketinggian imannya terhadap Islam, semua itu dihadapi dgn sabar. Isabella telah menjadi satu teladan yg wajar dicontohi oleh semua umat Islam dan melaluinya, rmai manusia telah memeluk agama suci Islam..=)

Monday, 28 March 2011

ayat-ayat cinta jiwang yang ak blajar dr komik..hehehe

assalamualikum..

setiap detik bersama kekasih merupakan momen paling berharga,
berbanding seusia dalam hidup yang biasa dan membosankan..

memang seronok apabila dapat bersama dengan orang yang tercinta,
tetapi amat payah untuk menerima hakikat apabila yang dicinta itu susah untuk dimiliki..

taktala hati masih kosong,
hidup dilihat terlalu biasa,
waktu diputar tak terasa lajunya,
setiap langkah disusun tiada maknanya,
tapi suatu hari apabila hati diisi dengan cinta,
terasa hidup ini baru saja bermula..

jangan sesekali membenci kerana lama-kelamaan ia bertukar menjadi sayang,
bukan sekadar sayang yang biasa..mungkin lebih dari itu..

jika pagi membawa kamu kepadanya,
maka dialah buatmu untuk sehari..

sekali cinta datang tidak bermakna ia tidak akan datang lagi..
ia pasti datang tapi dari si dia yang berbeza dari dulu..
mungkin dia yang dulu atau dia yang baru..

kalau cinta membuatkan aku jatuh,
ternyata aku masih lagi terjatuh..

cuba melupai seseorang yang kita cintai seseolah
cuba mengingati seseorang yang belum pernah kita jumpa..

tanpa perlu disebut,
cinta terpancar bagaikan tulisan di atas air yang tenang..

kasih yang terpisah menipu perpisahan dengan beribu imiginasi di mana setiap satunya ada realiti tersendiri,
tidak mampu bertemu atau menulis utusan,
namun temui pelbagai cara misteri untuk berhubung,
lagu beburung, wangian bunga, tawa si kecil, sinar mentari, keluhan angin dan kerdipan bintang..
semuanya ciptaan yang indah-indah belaka..

cinta adalah perilaku memaafkan yang tidak berkesudahan,
dan pandangan lembut yang menjadi tabiat..

dia yang sanggup bercinta juga yang paling banyak menderita...